חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התסריטאי נבו שפיר עם טיפים לתסריטאי המתחיל

המאמר הבא נכתב ע"י נבו שפיר, עורך תוכן, עיתונאי, תסריטאי ומשורר, בנושא תסריטאות וטיפים להתחלה. תסריטאי הוא מישהו שכותב תסריטים לסרטים או לטלוויזיה. התסריט הוא התוכנית לסרט, והוא מכיל את כל הדיאלוגים, התיאורים והפעולות שיראו על המסך. תסריט טוב יכול לעזור לבמאים להבין טוב יותר מה הם מנסים להשיג עם הסרט שלהם.

תסריטאים הם חלק בלתי נפרד מכל צוות הפקה. הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם במאים, מפיקים, שחקנים ושחקניות על מנת ליצור את הסרט הטוב ביותר האפשרי. הם גם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם העורכים כדי לוודא שהתסריט שלהם יהיה טוב ככל האפשר לפני שהוא נכנס להפקה.

טיפים לתסריטאי המתחיל

להיות תסריטאי זו משימה לא פשוטה. זה לוקח הרבה זמן ומאמץ כדי לשלוט באמנות הסיפור, אבל יש כמה טיפים שיכולים לעזור לך להתחיל ברגל ימין. תסריטאות היא תחום שקשה לפרוץ אליו. יש כל כך הרבה חוקים וכללים שונים שיכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל. 

הטיפים הבאים הוא מאיש מקצוע בתעשייה, התסריטאי נבו שפיר, שזכה להצלחה בעולם התסריטאות ויכול לעזור לכם להתקדם בתחום תחרותי זה.

הטיפ הראשון הוא לכתוב כל יום. תסריטאים צריכים להיות סופרים פוריים כדי לעמוד בדרישות המקצוע שלהם. הם צריכים להיות מסוגלים לייצר רעיונות ולעבוד דרכם במהירות כדי לעמוד בלוחות זמנים.

הטיפ השני הוא לקרוא כמה שיותר, במיוחד תסריטים של הכותבים האהובים עליכם. קראו ספרים על כתיבת תסריט ורשמו הערות על מה שאתם מוצאים מעניין או שימושי.

הטיפ השלישי הוא לא רק לתסריטאים ופה נבו שפיר מצטט את מישל דה מונטן: "כפי שלא ניתן למצוא שתי שערות או שני גרגירים זהים, מעולם לא היו שתי דעות זהות לחלוטין". בקשו תמיד משוב מאנשים שאתם מעריכים את דעתם, כמו חברים או בני משפחה שיודעים על כתיבה או יצירת סרטים.