חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שרציתם לדעת על פוטוגרמטריה

אם אתם מגיעים מעולם הרחפנים כחובבים, אתם בוודאי רגילים לנצל את הרחפן שלכם לכדי כל מיני פעולות כמו צילום, הטסה בשעות הפנאי ועוד. לעומת זאת, אנשים רבים עוסקים בהטסת רחפנים לצרכים מקצועיים שונים, החל מעולם החקלאות ועד עולם האדריכלות. אותם אנשים מטיסים את הרחפן על מנת להשיג ממנו תוצאות מדידה מדויקות, ולמעשה מיישמים טכניקה בשם פוטוגמטריה. היום נספק לכם קצת יותר על טכניקת הפוטוגרמטריה, כך שתוכלו לפתוח את הראש לכיוון חדש שאולי לא הכרתם עד היום.

מה זה בכלל פוטוגרמטריה?

אז מדובר כאן על טכניקה שמאפשרת מדידה מדויקת ומיפוי של שטח מסוים, זאת באמצעות צילומים שנלקחים מהזווית הטובה ביותר – הזווית העליונה, מהאוויר. הטכניקה הזו מאפשרת לעולם האדריכלות להתפתח בצורה מאסיבית בשנים האחרונות, משום שהיא הכניסה שיטה חדשה לחלוטין שמשפרת ומייעלת את מה שהיה עד עכשיו.

באמצעות פוטוגרמטריה ניתן לצלם את השטח המדובר ולמדוד אותו נקודה לנקודה. עד הרגע שבו נכנסה טכניקת הפוטוגרמטריה לעולם האדריכלות, המדידות היו מתבצעות באמצעות מכשירים כמו לייזר, לדוגמה, שאמנם היו מדוייקים אך היו עלולים להיות מושפעים ממגוון תנאים, כמו סוג השטח, תזוזות המודד ועוד. פוטוגרמטריה במובן הזה חוללה שינוי של ממש בדיוק המדידה.

איך עושים את זה בפועל?

על מנת ליישם את טכניקת הפוטוגרמטריה על הצד הטוב ביותר, יש להצטייד ברחפנים לא פחות ממצוינים. אותם רחפנים צריכים להיות מדויקים מספיק על מנת להתמקם באוויר ולתפוס את התמונה של השטח מגבוה, וכמובן שהמצלמה שלהם צריכה להיות סופר איכותית ולצלם תמונה שניתן להפיק ממנה נתונים מדויקים.

בחנות לול טי וי שבקיבוץ גבעת השלושה תוכלו למצוא מגוון רחפנים שיסייעו לכם ליישם פוטוגרמטריה על הצד הטוב ביותר.