חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע הליכי בוררות הם מבוקשים כל כך?

אנשים רבים בוחרים בהליכי בוררות כדי לפתור מגוון מחלוקות. שותפים עסקיים, כמו גם עובדים, מעבידים, קולגות ועוד, צריכים מראש לדעת שבמידה ותעלה ביניהם מחלוקת – הם יצליחו לפתור אותה. בהרבה מן הפעמים הליכי משא ומתן ביניהם מספיקים, אבל כשהיחסים ממש עולים על שרטון – הליך בוררות הוא האופציה האידיאלית. אז מדוע הליכי בוררות הם מבוקשים כל כך? מה מיוחד בהם? ואיך בדיוק הם מצליחים לפתור בעיות ומחלוקות? הנה כל הפרטים החשובים.

הליכי בוררות להשבת הדברים לסדרם

לא מעט שותפים, בין אם עסקיים, זוגיים, קהילתיים ועוד, מגיעים לנקודה שבה היחסים ביניהם עולים על שרטון. זה יכול להיות בעקבות מחלוקת בנושא כספים או בכל נושא אחר, אבל מה שבטוח הוא שהמחלוקת הזו יכולה לגרום לפיצוץ גדול, להרס ואף לפיצול הדרכים המשותפות.

הליכי בוררות נועדו למנוע מצבי קצה שכאלו, כדי לעזור לצדדים להמשיך לפעול ביחד בדרך להשגת המטרה המשותפת.

הליכי בוררות בפועל – מה קורה בהם?

הליכי  בוררות  הם הליכים שבהם הצדדים מגיעים לשולחן הדיונים כשאליהם מצטרף הבורר. הבורר תפקידו לשמור על אובייקטיביות ולהקדיש את מלוא תשומת הלב והקשב לטענותיהם של כל אחד מהצדדים המעורבים בסכסוך. הצדדים רשאים להעלות דרכי פתרון אפשריות, טענות שונות ונקודות שחשוב לקחת בחשבון, והבורר צריך לשקלל את כל אלו ולקחת אותם בחשבון בדרך למציאת פתרון הולם עבורם.

בסוף הליכי בוררות הבורר הוא זה שמחליט מהי דרך הפתרון הנבחרת, והצדדים מחויבים לכבד אותה ולפעול על פיה – גם אם הם אינם מסכימים איתה. מכאן ניתן להבין שהליכי בוררות חייבים להתקיים בהסכמת שני הצדדים, שלוקחים בחשבון את ההשלכות שיכולות להיות להליך ולבחירת הבורר. פנו למרכז הישראלי לגישור ובוררות כדי לקחת חלק בהליכי בוררות ברגע האמת.