חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי המשכיות עסקית וכיצד היא עובדת?

המשכיות עסקית היא תהליך של הבטחה שארגון יכול להמשיך לתפקד בזמן שהוא עלול להיות מופרע.

תכנון המשכיות עסקית הוא תהליך של זיהוי שיבושים פוטנציאליים והצבת תוכניות כדי להגביל את השפעתם על הארגון.

לארגונים חשוב שתהיה תוכנית למקרה שמשהו משתבש, כמו שריפה או שיטפון, כדי שיוכלו להמשיך לפעול בצורה חלקה.

התוכנית צריכה לכסות את כל ההיבטים של הארגון, כולל מערכות פיננסיות ואחסון נתונים, כי אם אלה יאבדו אז יהיה קשה לחברה לשרוד.

תכנית המשכיות עסקית

תוכנית המשכיות עסקית היא תוכנית רשמית המפרטת כיצד חברה תגן על פעולותיה הקריטיות במקרה חירום או אסון. זה כולל גם את הצעדים הספציפיים שצריך לנקוט כדי להבטיח שהחברה תוכל להמשיך לפעול, גם אם היא הושפעה מאירוע כמו אסון טבע, טעות אנוש או מתקפת סייבר.

ניהול המשכיות עסקית

ניהול המשכיות עסקית (BCM) הוא תהליך המסייע לארגונים לזהות ולנהל סיכונים הקשורים להפרעות עסקיות פוטנציאליות. BCM כרוך בפיתוח ויישום נהלים להפחתת הסיכון להפרעות בפעילות ולמזעור כל השפעות שליליות אפשריות על פונקציות עסקיות מפתח.

תוכנית BCM

תוכנית המשכיות עסקית היא תוכנית רשמית המפרטת כיצד חברה תגן על פעולותיה הקריטיות במקרה חירום.

מהי המשכיות עסקית?

המשכיות עסקית היא היכולת של ארגון לשמור על פעילותו בזמן אסון.

המשכיות עסקית היא היכולת של ארגון לשמור על פעילותו בזמן אסון. לארגונים חשוב שתהיה צורה כלשהי של המשכיות עסקית במקום, כדי שיוכלו להמשיך לפעול ולספק את המוצרים או השירותים שלהם גם כאשר הם מתמודדים עם אסון.

המשכיות עסקית היא גישה לניהול הסיכונים המאיימים על יכולתו של ארגון לספק מוצרים או שירותים, לתחזק תפעול ולשמור על נכסים. תכנון המשכיות עסקית (BCP) הוא תהליך שיטתי של זיהוי אירועים פוטנציאליים העלולים להשפיע לרעה על הפעילות העסקית, פיתוח אסטרטגיות למניעה, הפחתה והתאוששות מאירועים כאלה, ויישום נהלים מתאימים להתמודדות עם ההשלכות במידה ויתרחשו.