חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם החוקים להטסת רחפנים?

רחפנים הם סוג של כלי טיס בלתי מאויש (מל"ט) המסוגלים לתעופה אוטונומית, והם מגיעים במגוון גדלים. הרחפנים הללו תוכננו לשימוש בכל מיני סביבות, כולל בתוך הבית, מה שאומר שהם יכולים לטוס לאן שהם רוצים.

הרחפן הוא מזל"ט קטן וקומפקטי שקל לשינוע. יש כאלה עם מצלמת גימבל בעלת 3 צירים שיכולה לצלם וידאו 4K ב-30 פריימים לשנייה. יש כאלה שמגיעים לזמן טיסה מרבי של 27 דקות, שזה יותר בכ-10 דקות מסוגים אחרים.

רחפנים מגיעים עם בקר שבו אתם משתמשים כדי לשלוט ברחפן בזמן שאתם מטיס אותו מסביב. אתם יכולים גם להשתמש בסמארטפון שלכם בתור הבקר אם אתם לא רוצים לסחוב איתכם את הבקר.

זה לא קשה להטיס את הרחפן, אבל יש שני כללים להטסת רחפנים שאתם צריכים לזכור לפני שאתם ממריאים.הכלל הראשון הוא תמיד לשמור את הרחפן שלכם בטווח ראייה. 

זה אומר שאסור לכם להטיס את הרחפן שלכם בגובה של 120 מטר מעל פני הקרקע ותמיד צריך לשמור על קו ראייה עם הרחפן שלכם בכל עת. הכלל השני הוא לא לטוס ליד שדות תעופה מכיוון שזה עלול להפריע לנמל התעופה.

האם החוקים להטסת רחפנים שונים מכללי התעופה הכלליים?

ככל שמספר הרחפנים בשמים ממשיך לגדול, ישנם כמה חוקים חדשים שהוכנסו כדי לעזור להבטיח בטיחות. חוקים להטסת רחפנים שונים מכללי התעופה הכלליים.  מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הציג כללים חדשים להטסת רחפנים. כללים אלו נועדו לקבוע מערכת ברורה של הנחיות עבור טייסי רחפן ולוודא שהם טסים בבטחה ובאחריות.

ה-FAA אחראי להסדרת כל היבטי התעופה בארצות הברית – כולל רחפנים. הם קבעו שלוש מערכות שונות של תקנות: אחת לרחפנים מסחריים, אחת לחובבים ואחת לתעופה כללית.