חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין נדל"ן מסחרי למגורים?

נדל"ן מסחרי כוללת כוללת בנייני משרדים, מפעלים, קניונים ונכסים מסחריים אחרים. נדל"ן מסחרי הוא סוג של נכס המשמש למטרות עסקיות. ניתן להשכיר או למכור אותו לעסקים אחרים. נדל"ן למגורים כוללת בתים ודירות, זה סוג של נכס המשמש למגורים.

השקעות בנדל"ן מסחרי הן לרוב רווחיות יותר מהשקעות למגורים כי יש להן קצב מחזור גבוה יותר וניתן להשכיר אותן לתקופה ארוכה יותר. הן גם בעלות ערך רב יותר מכיוון שיש להן תקרות גבוהות יותר וחלל גדול יותר.

עם זאת, השקעות למגורים פחות מסוכנות מכיוון שהן אינן דורשות עבודה נוספת או ניהול מטעם המשקיע לאחר רכישתן.

שוכרים מסחריים מול מגורים – מה עדיף עבורכם?

קבוצת רפאל טוענת שנדל"ן מסחרי נתפס לרוב כהשקעה בטוחה יותר עבור מי שמחפש תשואה יציבה יותר. הסיבה לכך היא שנכסים מסחריים תפוסים בדרך כלל על ידי שוכרים ארוכי טווח ובעלי אשראי. נדל"ן למגורים, לעומת זאת, מאוכלס בדרך כלל על ידי שוכרים לטווח קצר אשר נוטים פחות לשלם את שכר הדירה שלהם בזמן וסביר יותר לעזוב לפני תום תקופת השכירות.

גם שוק הדיירים המסחריים גדול בהרבה ממגורים מבחינת ביקוש לשוכרים, מה שאומר שיש יותר שוכרים פוטנציאליים לבחירה בעת השכרת שטחים. זה ייתן לכם יותר כוח משא ומתן ויעזור לכם להשיג עסקה טובה יותר.

נדל"ן מסחרי מושכר בדרך כלל לעסקים וארגונים. סוג נכס זה בדרך כלל זול יותר למטר מרובע מנכסי מגורים, אך הוא דורש השקעה ראשונית גבוהה יותר. נכסי מגורים יקרים יותר למ"ר מנכסים מסחריים, אך שכר הדירה החודשי לדיירים למגורים לרוב נמוך יותר, וההשקעה הראשונית לרוב נמוכה בהרבה. לעוד פרטים כנסו לקישור ליוטיוב של קבוצת רפאל.